13.02.2010

GOD HELG

Valentines day,morsdag, fastelaven.........kindereggdagen er imorgen!! Jeg tenker meg at alle skal blogge om denne dagen, jeg skal også det!! Ikke med røde hjerter, glitter og stas, boller med krem eller undertøy til mor!!

Jeg vil vise en rekke bilder fra butikken vår jeg!! Bildene viser ting fra gamledager og som nå er til salgs hos oss.

Vindusrammer er populært og denne er meget sjarmerende blå/grønn med en vakker slitasje, hvit på andre siden.



Denne er umalt, dvs gråaktig på ene siden og hvit på andre. Også denne har en sjarmerende slitasje og kan brukes til hva fantasien tilsier. Her henger en veske fra Lille stasjon, link på venstre side i bloggen min. De har også kurs for de som vil sy veske selv.



Gamle gardintrapper i tre er sjelden fortiden. Denne er utrolig nydelig og har mange herlige malingsflekker. Vil du ha den helt hvit, så er det jo bare fram med penselen da!!


Puter og brikker er også fra Lille stasjon. De har utrolig mye lekkert.




Når jeg tenker på gamle dager og bestemor så kommer gode minner og disse gjenstander minner om hennes tid. Vakre former og mandelkvern ble jo flittig brukt hos henne.






Sandkakeformer selger som bare det for tiden. Veldig populære til telys og roseknopper.

En reise blir nostagisk og fin med denne vakre lille røde kofferten!!


Handlekurven var mindre før.......den grønne fra Kiwi er vel ikke like vakker?? Er den....

Kindereggdagen skal for vår del først feieres i en håndballhall på hårde betongtribuner, deretter i en varm svømmehall!! Håper vi får tid på morgen til å bake noen boller som kan fylles med krem og bringebær når vi kommer hejem!!

Ønsker dere alle en flott helg med eller uten blomster, boller, kaker, gaver!!


14 kommentarer:

Gry sa...

En riktig god helg til deg også! :) Jeg har jobbehelg i helgen, men håper jeg kommer hjem til nybakte boller i morgen ettermiddag! :)
Klem

Torilpia sa...

Vet du - jeg har pappas gamle tre-gardin-trapp stående i kjelleren .. kanskje jeg skulle satt den frem ett eller annet sted - med litt stæsj på .. :o)

Har ikke blogget om kinder-egg-dagen i det hele tatt jeg - tror jeg .. :o) Har i tillegg en trettenåring - som ble fjorten i dag .. :o) Hun er ikke hjemme så da feiret vi henne forrige helg da ..

Kos deg med håndball, svømmehall og kanskje boller :o)

Klem!

(eddas) sa...

Heisann...
masse fine ting her Aase......så etter godslageret når vi var innom Liertoppen på vei til Holmestrand....men så det ikke...
Hvor eksakt blir det?
Ha en fin lørdagskveld
klemklem

Kjersti sa...

Så mye fint dere har fått inn!! Smart det der med vindusrammer da. Jeg har to vinduer i buttikken, og det har vært masse interesse for dem. Skal jammen holde utkikk altså. De er jo fine å trekke med hønsenetting også...
Ellers får dere ha en fin dag i morgen! Pg kooose dere med kremboller <3
Snakkes. Klem

Ruths datter sa...

Så masse flott dere har da. masse som kunne friste her ja.
Ønsker deg en fin helg

Lena Nomme sa...

Mange fine ting! Og fin veske du har lånt fra lille stasjon, synes jeg har sett den før.. Riktig god helg!

Maren sa...

Wow, så utrolig mange flotte ting dere har! Nå fikk jeg mange gode planer altså!

Sjarmerende GJENBRUK sa...

Ønsker deg en fin "trippel-søndag" med alt det søte det gode liv har å by på...

Klem fra Hanna

p.s. har du sett stolen jeg kjøpte hos deg på min gjenbruksblogg?

Bossa sa...

Mye fint her, Aase Skulle gjerne hatt plass til gamle vinduer, men....
Ha en super trippel-søndag .
Klem :O)

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Mye fint du har. Skulle hatt meg en tur på besøk hos deg nå.
Jeg brukte hele gårdkvell på å surfe rundt på nettet og lete etter en skrappebutikk for å få kjøpt meg noens tore stempler med fugler på. Men det var ikke lett. Enten var butikken til salgs, nedlagt for lengst eller helt uten størrelser og forkalring på poroduktene. Til slutt havnet jeg inne på en fra USA og alt var bra helt til jeg kom til shipping. Da ville ikke butikken mer og jeg ble kastet ut selv om paypal var i orden og alt. Da gir en opp. Også lurer jeg da på hvor du kjøper dine stempler. Panuro har jo bare sånne pitte små. Har du det i skrappebutikken din kanskje?

Til slutt må jeg ønske deg en herlig trippelhelg feiring. Her blir det boller og krem. Det bare må jeg ha i dag. men ikke i det hele tatt resten av året;)
Klem

salige lavendel sa...

Du og du så mye FLOTT du har i butikken din!!!!

Gro sa...

Trippeldagen er snart over, og jeg har ikke hatt tid til blogging i det hele tatt... Har først stått på kjøkkenet og bakt i hele dag før jeg har hatt gjester til bursdagsfeiringen.... Har vært en fin, men slitsom helg - glad jeg kan hvile i morgen - har lyst til å ta en liten tur innom butikken i morgen....? Sees? Tar i så fall med klokkene! Klem fra Gro!

Grethe sa...

Her var det mye lekkert.
Ønsker deg en fin uke :0)

Lillan sa...

heisann

tusen takk for laaang kommentar:O))
og tusen takk for slanketips..da er det altså normalt å stå litt stille..man må bare ikke miste motet når den "stille-perioden" pågår:) det blir utfordringen..men jeg skal klare det. Nå synes jeg det er lett å ikke spise noe sukker fra mandag til fredag. Men før trodde jeg aldri jeg skulle greie det..var helt sukkergal!
Koser meg stort sett bare med vann og te på kvelden nå, men det hender jeg tar et knekkebrød også:)

Prøver å spise minst mulig på kveldstid. Men spiser jevnt og godt på dagen og ettermiddagen.

Det var en god del kaker i helga og jeg tillater meg å spise det i normale mengde, siden det er helg. Men jeg prøver å kose meg mye med et par stykker istedet for å jafse i meg flere runder:) Man lærer seg å tenke anderledes når man slanker seg eller skifter litt livsstil. Jeg har lært meg å kose meg med lite hvis du skjønner hva jeg mener. Men en ting prøver jeg sågodt det lar seg gjøre å holde meg langt unna og det er: BRUS! det mener jeg er farligere enn en liten skål med smågodt. Jeg drikker kun farris i helgene, en sjelden gang, da mener ca 3 ganger i året drikker jeg cola eller pepsi:) Sluttet å drikke brus etter første svangerskapet da jeg var overbevist om at det var årsaken til at jeg gikk opp så mye. Dessuten hater tennene brus:)

Ha en flott dag og tusen takk for at du titter innom meg og kommer med gode råd og koselige kommentarer!! setter jeg stor pris på:)

Lillan