20.09.2010

Myrullpiken.......

I går hadde vi en superkoselig formiddag på Konnerud. Vi besøkte nemlig Myrullpiken i Abelhaugveien. De er et lite og koselig landhandleri på tunet til de 3 koselige damene som driver det. Mor og to døtre har virkelig skjønt det, skjønn atmosfære, deilige nystekte rundstykker og kanelboller. Saft og kaffe får du på kjøpet......ikke verst.....De selger egg fra egne høns, interiør, her nevnes både Green Gate og Bloomingville som kjente leverandører.

Vi kosa oss i sola med saft og aldeles nydelige nystekte kanelsnurrer!! For barna var også kjærlighetene populære og selvsagt fikk de hver sine store flotte røde!!
Høner, kaniner, katter i skjønn forening, er du heldig får du en på fanget også!! Her føler man seg virkelig langt på landet altså, midt i tettbygd strøk på flotte Konnerud.
Her kommer et lite bilderas fra tunet og butikken, både ute og inne.
30% på alle sommervarer fra GG, det liker vi!!
Herlige lekre drops i flotte cellofanposer.
Massevis av flotte varer i sink. Her er det ikke vanskelig å finne seg noe lekkert nei.....





Lykter finnes det haugevis av....

De selger også hjemmelagede klær til barn, strikket, sydd, ja virkelig klær med sjarm!! Flotte tunikaer/kjoler til de søte små jenter.....mine jenter er for store men...
Flotte stoffer i lekre farger, blandet med lin....vakkert!!
Selbuvotter eller en lekker lue til de små....

Rustikke gjenstander smyger seg inn blandt alt det nye....



Herlig te i løsvekt!!
Nikoline likte seg veldig godt her!!
Pus og venninna hennes tuslet rundt oss!!
Lille frøken kanin kan du godt kose litt med!!
Selvsagt kunne jeg ikke unnvære en liten shopping. Salatbestikket til mitt kjøkkenservice hadde de jo, så da måtte det jo bli med hjem da. Servietter til neste jentekveld er i hus sammen med en super brødkurv!
En nyinnkjøpt alpefiol fikk seg en ny sinkbøtte som potteskjuler. Denne bøtta er stor og rommer sikkert 8/10 liter. Vakkert ble det med alpefiolen oppi.
Denne store kurven fikk også komme hit gitt, den er vist med et pledd oppi for å vise størrelsen, til den nette sum av 219,- så skjønner dere at her er prisene gode.....det liker vi!!
Klikker du på Myrullpiken i overskriften kommer du rett til deres side på Facebook. Så får vi håpe at søte Stine snart lager en blogg til de!!!

7 kommentarer:

ingjerd sa...

Hvor er det dette ligger henne da???
Trodde jeg var godt kjent i distriktet, men skjønner at Konnerud har detti ut av karte!!!!

Kristin Lønning Olsen sa...

Ja denne butikken er visst helt fantastisk. Har desverre ikke fått vært der selv ennå (selv om det er 100 meter fra oss, Røstmyrveien 1 tror jeg det er) Men har hørt andre som har vært der. Også er Jentene helt fantastiske. De jobber alle i barnehagen til Ola og de er like søte der også. Verdt å ta turen innom. Skal prøve å få det til på søndag

Stinemor sa...

Så utrolig koselig og fint det ble:) Tusen takk for det:) Ja, nå er det bare å sette igang med blogging:) Takk for god inspirasjon:) klem

Anonym sa...

For en lekker butikk, så mye flott de har.
Synd det er så langt vekke.
Ønsker deg fine høstdager.
Klem fra Mio

Anette Willemine sa...

Der så det koselig ut! Det blir ekstra hygge når en butikk kan skilte med slik servering. Takk for tipset, Aase! Konnerud bør besøkes skjønner jeg. :o)

Nydelig dekorerte fyrstikkesker du har laget. Du kan virkelig trylle!

Så bra at eldstefrøkna din har blitt inspirert av lillesøster til å lese bøker. Disse bøkene datteren min anbefaler kan også fungere veldig godt som høytlesing for jentene dine. De er utrolig spennende - også for oss voksne. Den første boken ble lest da C var 8 år, og som lesetrening byttet J og C på å lese høyt. Det funket kjempebra. Nå svelger hun unna bøker. En super ting som klassen hennes har (i tillegg til bytteordning som jeg nevnte) er stillelesing med egen bok hver mandag morgen. En flott måte å starte en uke på, synes jeg.

Ønsker deg en deilig høstdag, Aase!

Klem fra,
Anette Willemine

Line fra huset på landet sa...

Såå koselig det så ut Aase:) morsomt at de selger hjemmelagede ting og klær. Det kan bli litt for mye fra de vanlige leverandørene noen ganger synes jeg. Dette så jo ut som den perfekte livsstilsbutikk dette jo! ;)
Skal forresten begynne å sy klær jeg også... og da blir det også i størrelsen for våre jenter. For DET mangler der ute synes jeg. Litt slik mor/datter-klær;)
Gleder meg, men først må julekolleksjonen i hus:o)
Gode torsdagsklemmer fra Line

Anonym sa...

Hei Åse. Hørte at du hadde vært på besøk ja. Var der jeg og før de stengte. Gleder meg til å se i morgen på nybygget og alt det nye de har fått inn. Ha en fin søndag.